GameCube
V pořadí 4. konzole Nintenda, patří k již 6. generaci konzolí, na trh byla uvedena roku 2001 v Japonsku, v ostatních zemích později v roce 2002. Byla to také první konzole Nintenda s podporou optických disků, mini DVD o kapacitě 1.4GB, hlavními konkurenty bylo Sony se svým Playstationem 2 a Microsoft s Xboxem, Sega měla Dreamcast, ten však nebyl na trhu přijat s takovou odezvou, jakou by si Sega přála a tedy ani nebyl vnímán jako hlavní konkurence. Ve své generaci se jednalo o nejmenší konzoly, avšak s velmi dobrým výkonem, navíc bylo možné přikoupit obrovské množství příslušenství, jako byly různé typy ovladačů, modem či LAN pro online hry, kabely a moduly propojující GC s jinými konzolemi Nintenda, atd. Vývojáři si zprvu stěžovali na malou kapacitu disků, vzhledem k tomu, že konkurence nabízela až 8.5GB, nicméně vyšlo jen málo her, které byly na dvou discích, na více pak dokonce žádná.
Hardware konzole:
Procesor IBM PowerPC „Gekko“ pracující na 485MHz
Paměť 43MB rozdělaná na 24MB systémové RAM, 16MB jako vyrovnávací paměť pro DVD, a 3MB pro GPU „Flipper“